
Jak kreować komunikaty marketingowe?
Identyfikacja wizualna w firmie to bardzo ważny element, nad którym projektem pracuje bardzo dużo osób. Osiągnięcie jego pozytywnych rezultatów zależy od wielu czynników.
Jednym z nich jest skuteczne komunikaty marketingowe, czyli takie, które trafią do zamierzonych odbiorców i wywołają równie dobre efekty, czy pozwolą osiągnąć zaplanowane cele. Jest to dość ciężka dziedzina, ze względu na bardzo duże ryzyko popełnienia błędu i stracenia potencjalnych klientów.
Wszystko po to, aby stworzyć więź z odbiorcą, pokazać, że go rozumiemy, a nasza firma i oferta idealnie odpowiada na jego potrzeby – przynosi korzyści. Oto kilka żelaznych zasad, mówiących o tym na co zwracać uwagę, projektując dany komunikat:
- Po pierwsze mocne skupienie się na grupie docelowej – wieku, stylu mówienia, wolnego czasu, poziomu poczucia humoru, itd.
Inaczej są projektowane chociażby informacje dla młodych ludzi, których kręcą całonocne promocje na barze, a inaczej odniesiemy się do przyszłych matek, których główną rozterką jest obecnie wybór imiona dla dziecka;
- Komunikaty muszą być proste, czytelne, a nawet banalne. Do tego dołącza się także lekkie wtrącenie humorystyczne, całkowicie okrojone limitem znaków.
Zdjęcia ,,czytają’’ się lepiej – są przyswajalne i dają się lubić. Długie opowiadania i tłumaczenia nigdy nie zdołają wywołać dyskusji, czy zainteresowania tematem;
- Tytuł lub wprowadzenie do komunikatu musi być zarówno treściwe, ale i wartościowe – ma ukazywać informację już po przeczytaniu pierwszego zdania;
- Komunikaty powinny wpisywać się w jeden styl i charakter – unika się generowania treści w różnych stylach komunikacyjnych, czy wpisywaniu ich później w inną stylistykę.
Wszystkie muszą pasować do ogólnego charakteru danej firmy, czy marki – nie odbiegać od jej założeń.
.
