Jakie informacje muszę podać kupując w sklepie internetowym?
Wraz z rozwojem Internetu, coraz ważniejszym tematem staje się ochrona danych osobowych. W sieci często zapominamy, że po drugiej stronie także siedzi człowiek, który, niestety, nie zawsze musi mieć szlachetne zamiary.
Istnieje zestaw podstawowych danych, które należy podać w sklepie internetowym. Wymagania wykraczające poza te dane powinny budzić twoje wątpliwości.
Nie powinno cię dziwić, jeśli dokonanie zakupów będzie wymagało rejestracji na stronie. Takie rozwiązanie stanowi znaczące ułatwienie dla kupującego, który podczas kolejnych zakupów będzie mógł skorzystać ze spersonalizowanego profilu, zamiast po raz kolejny wpisywać wymagane dane.
W formularzu rejestracji lub zakupu, w zależności od działania sklepu, należy podać zwykle imię, nazwisko, adres dostawy oraz kontaktowy numer telefonu. Bardzo często podajemy także adres e-mail, na który otrzymujemy bieżące informacje o przebiegu transakcji.
Jeśli sprzedający wymaga od nas innych danych, ich udzielanie nie powinno być obligatoryjne. Nie ma jednak przeciwwskazań, by uzyskiwać interesujące informacje na przykład poprzez przeprowadzenie ankiety wśród użytkowników.
Tak samo ma się sytuacja ze zgodą na otrzymywanie wiadomości marketingowych. Jeśli zgoda na ich otrzymywanie jest wymagana dla dokonania zakupu, warto wiedzieć, że jest to praktyka niezgodna z prawem.