
Reklama w telewizji – rodzaje
Rodzajów reklam jest niezliczenie wiele, jednak najbardziej skuteczną od lat uważana jest ta, której kreacje widać w telewizyjnych spotach. Wytłumaczeniem tego faktu jest bardzo silne oddziaływanie na psychikę i działania odbiorcy. Reklama ta bowiem jest formą połączoną ze słowami i obrazem, innymi słowy werbalna i niewerbalna.
Taki mix wykonany w sposób umiejętny zapewnia głębsze dotarcie do konsumenta i wywołanie chęci zakupowych, co w efekcie może prowadzić do podjęcia decyzji zakupowej. Badania marketingowe od lat potwierdzają jej skuteczność, choć równie dobrze radzą sobie takie działania w internecie. Skupiając się jednak na reklamie telewizyjnej, można wyodrębnić kilka jej podstawowych rodzajów:
- Pierwszą z nich jest lokowanie produktu.
Inaczej mówiąc product placement charakteryzuje się umieszczaniem oferty firmy w kontekście reklamowym. Co ważne, taka kreacja występuje najczęściej programach śniadaniowych, serialach, czy filmach obyczajowych. Najczęściej polega na ukazaniu produktów, marki lub usługi – a przy tym ich walorów i korzyści z korzystania.
Najlepszą efektywność tej formy zapewniają programy, które cieszą się dużą popularnością i sympatią widzów. Zazwyczaj występują w nich popularni aktorzy, którzy w określony sposób chwalą dany produkt, używając go w codziennej sytuacji
- Kolejnym rodzajem reklamy telewizyjnej jest sponsoring, który często zauważalny jest przed audycją jakiegoś programu i zarówno po niej, zaczynany słowami: ,,Na przyjemne chwile zaprasza sponsor programu…’’, itp. Sponsoring klasyczny jest porównywalnie tanim rozwiązaniem reklamowym w stosunku do tradycyjnej reklamy.
Jest także skuteczny – odbiorca cieszy się z tego, że ogląda program dzięki jakiejś firmie, marce, ponieważ ta ma udział finansowy w tworzeniu danej emisji.
.
